0komentářů

Newsletterů máme plné schránky. Poznejte, který stojí za to číst!

Je to jako internetový mor. Obchodní nabídky e-shopů, valící se dnes a denně do našich e-mailových schránek. Poradíme vám, jak na první pohled poznat, jaký newsletter má cenu otvírat, a jaký je nejlepší okamžitě zahodit do koše.
Vydáno: 15.05.2014 ▪ Autor: ▪ Přečteno: 2490x

Zkuste si spočítat, kolik newsletterů s nabídkou zboží a služeb od nejrůznějších e-shopů přijde během jediného týdne na vaši e-mailovou adresu. Jsou jich desítky, že? A kolik z nich si opravdu otevřete a prohlédnete? To už se dá ve většině případů sečíst na prstech jedné ruky. 

Proč tomu tak je? Protože obchodníci si myslí, že stačí napsat do předmětu kouzelné slovíčko sleva a každý jim skočí na špek. To se ale mýlí, i při rozesílání mailů si on-line prodejci musí své zákazníky předcházet a hýčkat.

Když nezaujme předmět, nemá smysl koukat dovnitř

Předmět e-mailu je tím prvním, na co jako adresáti obchodního sdělení ve své schránce koukáte. Z tohoto pohledu jde také o vůbec nejdůležitější sdělení newsletteru. Mělo by v něm být jasně napsáno, co vás uvnitř zprávy čeká a co můžete získat, když už si dáte ten čas a otevřete ji. 

Jak ukazuje graf, počet nakupujících na internetu se v posledních, letech neustále zvyšuje. Zdroj: www.apek.cz
Jak ukazuje graf, počet nakupujících na internetu se v posledních
letech neustále zvyšuje. Zdroj: www.apek.cz
Většina prodejců se pochopitelně snaží lákat zákazníky na všemožné slevy, a proto je vyzdvihuje už v samotném předmětu. Ale má to háček. Pojem SLEVA na nás dnes totiž útočí ze všech reklam, billboardů i výloh prodejen a postupně se stal tak ohraným, že už na něj lidé přestávají reagovat.

Pokud tedy předmět zprávy začíná slovy jako “bombastická sleva”, “obrovské slevy” nebo “největší sleva na světě”, můžete uvnitř čekat spíše zklamání. Nechte se raději zaujmout konkrétním sdělením o výhodách, které vám newsletter nabízí. Když si hned na začátku předmětu přečtete, kolik ušetříte peněz nebo procent z ceny zboží, je to určitě lepší znamení, než když vám slibují nějaké virtuální slevy.

Už jste uvnitř? A vyznáte se v tom?

V případě, že vás předmět přesvědčil a zprávu jste otevřeli, napoví vám něco o serióznosti odesilatele a jeho nabídky pár spolehlivých znamení. V první řadě je to grafické zpracování a přehlednost newsletteru. 

Jestliže vidíte změť spousty zboží bez ladu a skladu a není vám na první pohled jasné, ke kterému patří která cenovka či textový popis, ani se dalším prohlížením nezdržujte. Je totiž jasné, že když obchodník zanedbává podobu e-mailu pro své zákazníky, bude to stejně vypadat i v celé firmě. Takže by vám nakonec místo vysněného nákupu také mohli zůstat jenom oči pro pláč.

V hlavičce newsletteru nesmí chybět logo společnosti, aby bylo hned jasné, o koho jde. Výstižný úvodní titulek by vám měl říct, co v nabídce najdete, a vyvolat ve vás zájem o její prostudování. K dobrým mravům dobrých prodejců patří také vypíchnutí největší “pecky” newsletteru v hlavičce a zařazení produktového menu e-shopu do horní části. To pro případ, že si momentálně nic nevyberete, ale může vás zaujmout také něco jiného. Důležité jsou také kontaktní údaje společnosti, bez kterých působí její sdělení opravdu nedůvěryhodně. Pouhá adresa webových stránek je zkrátka málo.

Pořádný newsletter se neobejde bez loga firmy v hlavičce, kontaktních údajů a poutavého nadpisu. Foto: MT-nábytek.cz
Pořádný newsletter se neobejde bez loga firmy v hlavičce, kontaktních údajů a poutavého nadpisu. Foto: MT-nábytek.cz

U jednotlivých položek pak vyžadujte co nejvíce konkrétních informací. Údaje o rozměrech, materiálovém složení, funkcích nebo nárocích na údržbu jsou pro vás bezpochyby užitečnější, než řeči o tom, jak je výrobek skvělý a jak se bez něj neobejdete.

Nabídku máte prohlédnutou, něco z ní vám možná i padlo do oka a uvažujete o koupi, a zbývá ještě jedna věc. Ocenit vás za vaši pozornost. Pokud na konci newsletteru chybí poděkování za váš čas a zájem, tak si vás odesílatel asi moc neváží. Když vám ale slušně poděkuje a ještě k tomu přidá nějaký bonus třeba v podobě slevového kódu na další nákup, ledacos to o jeho přístupu svědčí.

Rozesílání newsletterů je tématem i pro odborníky

Manažeři marketingových oddělení společností po celém světě si neustále lámou hlavu s tím, jak co nejefektivněji přilákat zákazníka a hlavně, jak si ho pak udržet na své straně. Vzhledem k tomu, že takzvaný “mailing”, čili rozesílání newsletterů, dnes patří k hojně využívaným prodejním kanálům a při troše šikovnosti může udělat až 30 % z celkových tržeb, mají se co ohánět.

Konferenci odborníků na e-mailing hostilo pražské kino Atlas.
Konferenci odborníků na e-mailing hostilo pražské kino Atlas.
Proto se význačné kapacity z oboru sešly v úterý 13. května v pražském kině Atlas, aby představily nejnovější trendy a postupy v e-mailové komunikaci firem s klienty a spotřebiteli. V pořadí druhé E-mailing konference se zúčastnilo kolem 120 zájemců, kteří odcházeli obohacení o řadu nových poznatků. Připomínala se především potřeba rozdělení zákazníků tak, aby každý dostával e-maily přesně na míru, tedy takové, jaké ho zajímají.

Na pódiu se postupně vystřídalo 7 přednášejících z různých společností, věnujících se internetovému marketingu, a tak na závěr citace jednoho z nich, Vladana Hejnice z VIVmailu: “V dnešní době ne výrobce či obchodník, ale především zákazník je tím, kdo rozhoduje, co bude obsahem newsletteru.”

Jak viděl II. Emailing konferenci specialista na e-mail marketing Jakub Čižmar:
http://www.propagacenainternetu.cz/report-z-druhe-emailing-konference

 

Úvodní fotografie: Wies van Erp  CC BY-ND 2.0

Jaké jsou vaše zkušenosti s newslettery? Máte nějaké oblíbené? Napište nám do komentářů!

Sdílejte tento článek 0x 0x 0x
0x

Martin Kulhánek

Měl jsem být hoteliérem nebo šéfem restaurace, ale ještě než jsem s tím začal, zlákalo mě psaní a novinářská práce. Na blogu Můj byt vám přináším pozvánky na různé nábytkářské akce, novinky a zajímavosti, rozhovory s lidmi z oboru i fotogalerie z výstav nábytku.

Martin Kulhánek na sociálních sítích:
Sdělte ostatním čtenářům váš názor / Počet příspěvků: 0
Nadpis:
  Vaše jméno:

Přečtěte si také ↓

Japonské rohože, tatami či futony vám zajistí zdravý spánek. Vyzkoušejte exotiku ze Země vycházejícího slunce

Japonské rohože, tatami či futony vám zajistí zdravý spánek. Vyzkoušejte exotiku ze Země vycházejícího slunce

Vydáno: 25.03.2017 ▪ Autor: Jiří MacíkTipy a triky ▪ Přečteno: 3x

Hledáte lůžkové vybavení do své nové ložnice a nebráníte se trošce východoasijské exotiky? Vaší bránou do klidného úkrytu před bláznivým světem budou futonové matrace, postel, či rohože. Japonský styl=čistota a kontakt s přírodou.

Celý článek
Chcete mít voňavý domov a čistý zdravý vzduch? Vyzkoušejte kouzlo katalytické lampy a hoření bez plamene

Chcete mít voňavý domov a čistý zdravý vzduch? Vyzkoušejte kouzlo katalytické lampy a hoření bez plamene

Vydáno: 24.03.2017 ▪ Autor: Antonín VintrTipy a triky ▪ Přečteno: 55x

Potřebujete provonět domov, zbavit se všech nežádoucích pachů a vydezinfikovat vzduch? Pořiďte si katalytickou lampu. Na jakém principu funguje, co všechno umí, kolik stojí a jak byste ji měli správně používat a čistit?

Celý článek
Bác, ozval se litinový kastrol, co vám vypadl z ruky. Jak opravit poškozenou kuchyňskou pracovní desku? Voskem či tmelem

Bác, ozval se litinový kastrol, co vám vypadl z ruky. Jak opravit poškozenou kuchyňskou pracovní desku? Voskem či tmelem

Vydáno: 23.03.2017 ▪ Autor: Jiří MacíkTipy a triky ▪ Přečteno: 79x

Stala se vám v kuchyni nehoda a poškodili jste si s těžkým nádobím pracovní desku? Nemusíte ji hned měnit. Drobné škrábance a rýhy jdou opravit se speciálními přípravky a vosky. Stačí je rozehřát, setřít stěrkou a potom rozleštit.

Celý článek